Mailinn`s Hus

Mailinn`s Hus

Velkommen

Sååå koselig at du titter innom min lille interiørblogg

Blir veldig glad hvis du legger igjen en liten hilsen. Da finner jeg jo også deg igjen;)



lørdag 3. januar 2015

" Bilstolen, mamma og meg"

Da har vi vaska gulvet...og jula er hevet ut. Ihvertfall ligger restene av den på krakken i gangen.  Ja og noe på loftet og oops nissene på badet må jeg jo ikke glemme. Fort gjort siden di ligger under et fjell med rene klær som jeg skulle lagt på plass for noen dager siden...

Mannen har lagt seg for noen timer siden mens jeg har sett en dokumentar om Eva Braun..... Lurer på om hun hadde hold inn under badedrakten....så begynner jeg å tenke på sydenturen som er bare noen mnd unna. Jeg kjenner at buksa strammer mer enn normalt... Jeg som ikke skulle kose meg sååå mye denne jula...gjort er gjort og spist er spist...faen...

Jeg sitter i sofaen og kjenner på ei utilstrekkelighet og en ulmende følelse av dårlig samvittighet i magen.  Jammen fikk jeg ikke ordnet album til jenta mi i fjor heller... For å ikke snakke om trappe veggen som har bæljet og skreket etter maling i årevis.....

Jeg vet jo at begge deler er egentlig fort gjort når man bare først hiver seg rundt. Også den følelsen etterpå... Ja hvorfor kan ikke den følelsen bare trigge min iver etter å få det gjort? Hva er det som gjør at jeg føler at alle andre har all verdens med tid. Mødre med sylslanke instagram kropper som sjonglerer kaffekoppen og mobilen mens  di tar snapp av treningsapparater og rumpe selfies...... Itillegg har di gjerne nyvaska hus mandag til fredag....eller har di det? Svaret er jo nei....og jeg vet det...men allikevel...

Dårlig samvittighet for at jeg har vært ei skikkelig trøtt jule mamma...Og JA har sagt at ungen skal få hente seg en sjokolade bare for å få sove di 5 minuttene ekstra det tar å plassere kjøkkenstoln ved kjøkkenbenken til snop fatet....

Men under denne dumme teite bunnløse samvittigheten...... Har jeg aldri i mitt liv fått såå mange kyss kos og klem.Morgener i skikkelig slow motion med tegnefilm. Frokost smuler i sofaen. Rollespill med 3 åringen hvor jeg gang på gang blir plassert i bilstol( kan være seg ei matte,  en stol, sakkosekk etc) og hun "spenner" på meg bilbeltet med den største presisjon og tålmodighet... Iveren etter å få leke og ikke minst TID med mamman er så stor at jeg støtt og stadig må be henne vente med " å  leke mamman MIN til jeg har fått gjort meg ferdig på toalettet om morgenen... Ikke så gøy å bli "fastspent " til toalettet før øynene har våknet;)

Denne jula har jeg virkelig lært meg å kjenne.På godt og vondt. Gjennom munn og øyne på en treåring. " Eg bi Assa så svett når du ikke kler på deg".. "No må mamma fort seg på arbeid"... "Ååååh Herreguud, Eg bi så irritert".....kan vel ikke gjøre noe annet enn å tilstå at tålmodigheten min er ikke like utholdende som barnet mitt i rollelek til tider...

Kunne skrevet mere om "denne siden" Har oppdaget at jeg er langt ifra perfekt.. Selv om jeg viste det fra før...

Nå begynner "klisset"...for jeg har daglig i juleferien vært ungen til ei usedvanlig omsorgsfull og til tider også meget overivrig mamma. Jeg har fått di fineste komplimenter... "Ååh du e så søt lille vennen min"." snuppa til mamma" etterfulgt av både ett og 10 kyss på kinnet. Jeg har blitt sunget for, pakket inn i 3 ullpledd og alle matter i hele huset mens "min mamma " spant meg fast i "bilstolen"...ikke bare bare skal jeg si deg med 20 kg tøy oppå seg...Men igjen med den beste tålmodighet....og den stolteste mamman i verden når hun endelig annonserte at nå var vi fremme på tivoliet,etter noe som virket som en evighet for en overopphetet "unge" under pleddet... til tross for 20 blå ute......

Så note to self som det så ofte blir kalt i dag om memoarer en selv skal huske....DU er faktisk god nok som du er. Bare se hvor mye kjærlighet du har gitt. Som du nå får tilbake.  Barnet ser ikke en umalt trappevegg. Men er det noe barnet ditt ser så er det deg. I alle farger og nyanser med sine detalj sterke øyne og HERLIGE vesen....

Jeg skulle jo egentlig bare skrive en liten tekst før jeg for sikkert 4 gang bare i dag skulle vaske over kjøkkengulvet....

Men nå gir jeg faen i smuler og går og legger meg.

GODT NYTT ÅR!!!!! ;)





1 kommentar:

  1. Et aldeles fantastisk innlegg!! Så ærlig, morsomt og godt skrevet og til slutt rørte det også ved hjerterota mi :-)

    SvarSlett